donderdag 17 mei 2012

DIY || Zelf armbandjes maken!


Je ziet het steeds vaker op fashion-blogs voorbij komen en ook standaard elke zomer krijg ik weer zin om lekker veel armbandjes te dragen. Vorig jaar heb ik een tijd lang m'n festivalbandjes om gehouden en dat gaf mij altijd zo'n zomers gevoel! Tijdens de warmere dagen worden de mouwen weer opgestroopt en staan kleurrijke armbandjes op mooi gebruinde armen het allermooiste vind ik! De winkels hangen vol met leuke armbandjes, maar ze zelf maken is net zo leuk en ook nog eens goedkoper! 

Het Internet staat vol met websites, video's en andere tutorials die heel duidelijk laten zien hoe je een armbandje zelf kan knopen. Daardoor ga ik niet een eigen tutorial online zetten, maar heb ik een stel tutorials voor jullie verzameld en laat ik mijn eigen creaties naar aanleiding van de tutorials zien. 


Het 1e armbandje met de moertjes heeft Serena zelf gemaakt, naar aanleiding van een tutorial op HonestlyWTF. Wil je ook dit armbandje maken, bekijk dan zeker eens haar video waarin zij laat zien hoe je dit armbandje zelf kan maken! Klik hier voor de tutorial! 

Het 2e armbandje heb ik zelf gemaakt naar aanleiding van deze tutorial die ook op de site HonestlyWTF stond. Overigens sowieso een hele leuke site met veel DIY's en ander leuke artikelen. In deze tutorial wordt ook laten zien hoe je dit soort armbandjes verstelbaar kan maken en dus ook om en af kan doen. Super fijn als je de armbandjes niet om wilt laten, deze methode voor het verstelbare 'slotje' heb ik ook voor andere armbandjes gebruikt en is op de foto hieronder te zien. 

Het 3e armbandje heb ik heel simpel zelf gemaakt. Ik heb eerst een stuk gevlochten, aan het einde van de vlecht een knoop gelegd en daarna een stel mini boutjes achter elkaar geregen. Deze ook weer afgesloten door een knoop en weer verder gevlochten. Aan de achterkant heb ik dit armbandje afgesloten met het verstelbare slotje. 

De 4e armband hebben jullie waarschijnlijk al meerdere keren op mijn Instagram account (@Larizzle89) voor bij zien komen, omdat ik 'em zo leuk vind! Hij komt uit een goodiebag en heb ik dus niet zelf gemaakt! Het zijn meerdere gevlochten touwtjes met een 'bolletjes'ketting er tussen, dus deze zou je misschien ook wel vrij makkelijk zelf kunnen maken?  

"Verstelbare sluiting aan de achterkant van het armbandje, zie deze tutorial


Armbandjes kan je maken van katoen, suede, leer, waxed katoen eigenlijk bijna elk product is wel mogelijk! Ik was in m'n moeders kamer aan het snuffelen en kwam deze twee rollen in zilver en goud tegen die oorspronkelijk worden gebruikt voor het inpakken van cadeautjes. Ik dacht dat het ook wel mogelijk moest zijn om deze te gebruiken, dus zodoende! De armbandjes zijn iets stijver en ruwer maar wel lekker shiny en opvallend!  


Via YouTube ben ik op dit filmpje gestuit, een tutorial over het maken van armbandjes en dan was ik met name geïnteresseerd geraakt in het stukje waar zij van ijzerdraad een woord spelde. Ik heb haar na-gedaan en ook het woordje 'Love' gecreëerd die aan een armbandje bevestigd kan worden. Ik heb 'zilver-draad' gebruikt en het was even proberen, maar ik vind het nog goed gelukt! Ik ben nog van plan de woorden 'Dream', 'Peace' en 'Free' te maken voor aan een armbandje. 


Via HonestlyWTF heb ik voor jullie nog een stel andere DIY armband-tutorials gevonden, die ook heel erg leuk zijn om te maken en straks natuurlijk om te dragen. Of mocht je te veel armbandjes hebben gemaakt (het kan een beetje verslavend werken namelijk!), geef ze gewoon weg aan je familie en je beste vriendinnen/vrienden!

Veel plezier met Do It Yourself-en! 

xoxo Larissa

 ♥ Follow us on 
Bloglovin / Facebook / Youtube 

1 opmerking:

  1. At thiѕ time I am rеady to do my brеaκfast, lаter than hаving mу brеakfast сomіng over аgain tο геad οtheг neωs.


    Also viѕіt my blοg website laten bouwen

    BeantwoordenVerwijderen