maandag 7 mei 2012

GESLOTEN!! De CHIPSMAKER + Winactie!


Een tijdje terug werd onze keuken verbouwd, waardoor wij genoodzaakt waren ons avondeten te bereiden in de magnetron. We aten meestal standaard magnetron maaltijden want dat was het makkelijkste maar Tara heeft ook 2 magnetron challenges gedaan; de scrambled eggs en chocolade cake waarbij zij liet zien dat sommige dingen gewoon met de magnetron gemaakt kunnen worden! Vandaag introduceren wij de CHIPSMAKER via de webshop LekkerenSimpel.com Ik hoor je al denken; woot? Zelf chips maken? YES en ook nog eens harstikke vet vrij en leuk om te doen. Lees verder om te zien hoe het werkt en hoe jij zelf ook een Chipsmaker kan winnen! 


Lekkerensimpel.com is een leuke website vol heerlijke recepten. Simpele recepten, gezonde recepten maar altijd hele lekkere recepten. Naast de site met recept-ideeën, hebben ze ook een webshop opgericht met kookartikelen waaronder de Chipsmaker! Met de Chipsmaker kan je zelf chips maken met behulp van de magnetron. Geen vetten, oliën of een frituur is hiervoor nodig waardoor je de chipjes lekker gezond kunt maken! 


De Chipsmaker komt met een opvang bakje + deksel, een snij gedeelte, een tool om de aardappel of groente vast te houden en het rekje waarin je de chips zet voordat ze de magnetron in gaan. 


Ik heb hier een aardappel gepakt, die ik over het mesje heen heb geschaafd. Deze is goed scherp waardoor ik heel snel en gemakkelijk dunne plakjes aardappel maak die meteen worden opgevangen in het bakje. Dat is handig en ook nog eens schoon! Het ligt er een beetje aan hoe je je aardappel gaat snijden en wat je dan voor plakken krijgt. Je kunt de aardappel ook rechtop houden, waardoor je kleinere plakjes zou krijgen, maar wel meer. 


Als de aardappel op is, haal ik de plakjes uit het bakje en leg ik deze in de chipshouder. Deze heeft in het midden een haakje waarmee je makkelijk de houder in de magnetron kunt leggen.


Naturel chips is mijn favoriete smaak dus heb ik eerst de plakjes nog bestrooid met wat zout. Omdat de aardappels van zichzelf vochtig zijn, blijft het zout goed plakken. Ik heb hier zeezout gebruikt dus daar ben ik heel bescheiden mee geweest. Hierna leg ik de plakjes weer in de houder en gaat deze de magnetron in. 


Haal van te voren het metalen rekje of platform uit de magnetron aangezien dit niet goed gaat met de plastic- chipshouder. (Lees: het plastic gaat smelten!)


Elke magnetron is anders, waardoor het een beetje spelen is met het aantal minuten en de hoeveelheid Watt van je magnetron. Hierboven had ik de chips 3 minuten in de magnetron. Je ziet dat ze al wat droger en krokanter worden! 


Hierboven zijn de chipjes zo'n 5 minuten in de magnetron geweest. Ze zijn lekker krokant geworden en lijken erg op de echte chips. Okay, het zijn geen schoonheidjes zoals ze uit de chipszak komen maar het zijn wel je eigen gemaakte chipjes en zoveel gezonder! Er komt namelijk geen frituur of vet aan te pas ;) Je kan de aardappel overigens ook vervangen voor een groente en zo zelf groente-chips maken. Met de chipsmaker zijn er verschillende soorten mogelijk en moet je er eens lekker mee experimenteren. 

Omdat wij de CHIPSMAKER zo'n leuke gadget vinden gaan wij er TWEE aan jullie weggeven! 
Wat moet je doen om te kunnen winnen?
  • Like deze blogpost op Bloglovin' 
  • Like LekkerenSimpel op Facebook 
  • Laat een comment achter waarin je verteld welke soort chips of smaak jij ermee zou willen maken! 
  • Laat een geldig e-mailadres achter zodat we contact met je kunnen opnemen. 
De winnaressen worden weer bekend gemaakt op onze Facebookpagina en krijgen een mailtje toegestuurd. De winactie is open tot zondag 13 mei 00:00 uur. 
GESLOTEN

Succes! xoxo Larissa & Tara

 ♥ Follow us on Bloglovin / Facebook / Youtube 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen