zaterdag 28 april 2012

FOOD || KittehsCupcakes CakePops


Wie mij via Instagram volgt (volg je mij nog niet; mijn gebruikersnaam is Larizzle89) heeft gisteren al sneakpeaks van deze heerlijke Cakepops gezien. Natuurlijk heb ik tijdens het bakken wat foto's gemaakt zodat ik aan jullie kan laten zien hoe ik ze gemaakt heb. Inmiddels zijn er al een paar opgegeten, want ze zijn echt heerlijk en zien er echt zo ontzettend leuk uit! 


Cakepops zijn als het ware gewoon cakes op een stokje. Ik heb dan ook een standaard (cup)cake-mix gebruikt van de Lidl die ik binnen 25-30minuten heb afgebakken. Je kan ook een grote cake bakken maar  vanwege de grootte moet deze langer in de oven, namelijk zo'n 60minuten en daar had ik geen zin in. Ik heb dus gewoon de mix gemaakt zoals deze op het pak staat, deze in cupcake vormpjes geschonken en ze na het bakken laten afkoelen. Wil je geen kant en klare mix gebruiken, dan kan je uiteraard ook je eigen cakemix maken.

Verder heb je nodig:
  • Candy Melts (te koop bij o.a. Jamin)
  • Frosting (te koop bij o.a. USFoodz.nl, Welkoop, C1000 of AH) 
  • Lollystokjes (te koop bij o.a. Jamin)
  • Spikkels en andere versieringen (te koop bij o.a. Jamin, C1000 of AH

Na het afkoelen van de cupcakes breek je de deze in kleine stukjes. Ik heb ze daarna nog door de keukenmachine gehaald om er echt kleine kruimels van te maken. Het is belangrijk om lekker fijne cakekruimels te krijgen want deze ga je straks mengen met frosting om er dan balletjes van te maken. 

Voor de frosting heb ik twee soorten gebruikt; links zie je een 'icingpasta' en rechts echt een chocolade frosting. De icingpasta hebben wij eigenlijk verkeerd gekocht want dit bleek soort van glazuur te zijn (water+poedersuiker) maar werkte en smaakte toch wel erg goed! De chocolade frosting van Betty Crocker geeft de cake een lekkere chocoladesmaak en is te koop via o.a. USFoodz.nl De frosting voeg je toe aan de cake totdat je van de cakekruimels mooie balletjes kan draaien. Wanneer alle bolletjes gedraaid zijn, zet je deze in de koelkast of vriezer om even goed af te koelen. 


Het leukste gedeelte van de Cakepops, is de heerlijke chocoladelaag met versiering erom heen. In plaats van het smelten van chocolade en hier een kleurtje aan toe te voegen hebben wij 'Candy Melts' gekocht. Dit is geen echte chocolade maar smaakt wel echt naar chocolade! De Candy Melts zijn o.a. te koop bij de Jamin in verschillende kleuren. Candy Melts komen in 'druppels' zodat de hoeveelheid heel makkelijk zelf te bepalen is. Je kan ze au bain marie smelten, maar ze zijn ook geschikt voor in de magnetron. Wij kozen voor de magnetron en hebben de Melts in een kom steeds enkele seconden opgewarmd en doorgeroerd totdat ze allemaal gesmolten waren. 


De gedraaide cake-bolletjes haal je nu uit de koelkast of vriezer en de stokjes dip je als eerste in de 'chocolade'/Candy Melts. Daarna duw je het stokje in het bolletje en laat je deze 'chocolade' eerst even stollen. Het werkt eigenlijk als een soort van lijm. Als het is gestold, dip je het hele cake-bolletje in de 'chocolade' totdat deze helemaal bedekt is. Daarna versieren (let op de 'chocolade' kan snel stollen waardoor deze niet meer plakt) met spikkeltjes en met wat jij ook maar lekker vindt! 


Het handigst is om een stuk piepschuim en een doos te pakken waar je gaatjes in maakt. Hierin kan je de cake-pops zetten om ze nog verder te laten drogen. Daarnaast staat het ook heel erg leuk en kunnen je gasten of gewoon jijzelf;) heel makkelijk een cake-pop pakken en hier lekker van smikkelen! Je kan eventueel ook een stuk piepschuim gebruiken en deze in een schoenendoos zetten. Met behulp van een priem of schaar maak je gaatjes in de doos en piepschuim waar je stokjes ingestoken kunnen worden. 


Cakepops zijn helemaal niet een nieuw concept, maar het leek mij gewoon heel erg leuk om ze eens zelf te maken! Serena en Tara hebben een tijd terug ook Cakepops gemaakt en hier een video over opgenomen. Hieronder kan je ook stap voor stap zien hoe zij dit deden (echter zonder de Candy Melts en zij maakten ook zelf de frosting!). 



TIP: De Candy Melts zijn ook te koop in groen, geel en roze (bij onze Jamin vestiging) waardoor je door de gele en rode Candy Melts te mixen ook hele leuke oranje Koninginnedag Cakepops kan maken! 

Ik heb alweer honger gekregen van deze video, dus ik hap er stiekem weer eentje weg hihi! Fijn weekend iedereen! 

xoxo Larissa 

2 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan! Leuk en easy recept. Dat ga ik binnenkort ook eens maken. Ik heb alleen geen keukenmachine, dus dat word met een vork goed los maken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb die mix van de lidl ook eens gebruikt maar zijn hazelnoot cakejes en geen vanille, maar vet leuk zijn ze geworden

    BeantwoordenVerwijderen