donderdag 12 april 2012

BEAUTY || Geometric Nailart


Van het weekend op 2e paasdag (bah wat was het een druilige en grauwe dag!) heb ik lekker een luier dagje genomen en mijn nagels voorzien van een nieuwe nailart. Het leek mij leuk om met verschillende kleuren een leuke nailart te maken waarbij ik de 'plakband' techniek kon gebruiken die ik al weer een tijdje niet toegepast had.  Je kan deze nailart uiteraard ook doen met andere kleuren. Klik op lees verder voor de tutorial!


Ik lak m'n nagels eerst met een basecoat. Dit is de So Perfect! Correcting Base Coat van Bourjois die er voor zorgt dat de nailart langer mooi blijft zitten en tegelijk mijn nagels niet laat verkleuren door de nagellak die ik ga gebruiken.


De kleur op deze foto wijkt wat af van de werkelijke kleur die in het echt veel meer pastel blauw is. Dit is de 1 Seconde Gel Silicone Textuur lak van Bourjois in de kleur 08. Ik lak hier alle nagels helemaal in deze kleur en laat ik helemaal drogen. 


Wanneer de blauwe lak helemaal opgedroogd is, plak ik een gedeelte af met plakband en lak ik een gedeelte in een andere kleur. Hier gebruik ik een paarse lak van Teeez in de kleur 101. Door het plakband kan je rechte vlakken creĆ«ren en zo de geometrische vormen maken.  


Hetzelfde doe ik op de andere nagels en gebruik ik ook een mint kleurig lakje erbij. Dit is een Hello Kitty lakje voor Sephora in de kleur Minty. Je kan op je nagels slechts 2 kleuren gebruiken of zoals ik hier op mijn ringvinger en duim heb gedaan, 3 vlakken gemaakt met 3 verschillende kleuren. 


Hierna moet je voorzichtig de plakband eraf halen, het kan namelijk wel gebeuren dat de plakband een stukje nagellak meetrekt! Wanneer dit gebeurd kan je proberen die nagellak er nog een keer voorzichtig op te lakken zonder dat je over de andere kleuren lak mee gaat. 
Om de nailart netjes af te werken, gebruik ik een zilveren striper om over de scheiding van de kleuren nagellak te gaan. Dit is een nail art striper van Essence in de kleur 03 Silver Surfer. 


Hierna nog even de foutjes weg werken met nagellakremover en een wattenstaafje en klaar is de Geometric Nailart! Je kan uiteraard ook andere kleuren gebruiken of meerdere vlakken maken. Je kan net zoals ik gaan voor kleuren die vrij dicht bij elkaar liggen, of ga juist meer voor het color blocken! 

xoxo Larissa

1 opmerking:

  1. Je kan beter van dat witte stofachtige plakband gebruiken wat bijvoorbeeld in ehbo dozen zit, dat is veel minder sterk en beschadigd dus minder snel je nagellak.
    X

    BeantwoordenVerwijderen