donderdag 26 april 2012

BEAUTY || Bourjois Pin-Up inspired look


Ik ben niet echt een pro in make-uppen en vaak zal je me ook wel met dezelfde ooglook zien. Sinds ik het Naked2 palette heb, is het wel wat gevarieerder geworden maar super smokey creaties met meer dan 3 kleuren lukt me nog niet. Toen ik laatst een paar mooie producten van Bourjois voor m'n neus geschoven kreeg, zag ik hier meteen de pin-up look in en die look is zeker weten wat voor mij! Het doet mij denken aan sterke vrouwen, die zonder te veel poespas er nog steeds helemaal super uit zien. 


Bourjois brengt veel verschillende soorten en collecties uit. Zo heb je eerder kunnen lezen over de suiker-zoete Paris Sucre collectie met zachte roze tinten of de 'Black & Light collectie' waar Tara ook een mooie look mee heeft gemaakt. Bovenstaande producten zijn weer lekker anders; zwart, simpel en knallend rood! Geen shimmertjes of andere glansjes, nee gewoon knal rood en daarmee basta! Mijn gedachte was meteen; "Dit zijn perfecte producten voor een simpele maar sterke pin-up look en die kan ík maken!" Kijk mee!


Voordat ik een oogschaduw op breng, gebruik ik eerst een oogschaduw primer. Sinds ik dit gebruik is het echt een must-have geworden. M'n oogleden plakken niet meer halverwege de dag en oogschaduw blijft perfect zitten. Ik snap niet hoe ik ooit zonder heb gekund. Ik gebruik een nude oogschaduw omdat het in deze look echt draait om die sterke winged eyeliner en de knallende lippen. 

 

Naast die nude oogschaduw kleur, gebruik ik nog wel een licht grijze kleur in de crease om mijn oog wat meer diepte te geven. Hier gebruik ik een smal kwastje voor, waarmee ik gemakkelijk in de crease kan komen. Op de foto is deze kleur eigenlijk niet terug te zien, maar het maakt wel degelijk verschil uit!


Het heeft even geduurd voordat ik een goede winged eyeliner neer kon zetten, maar tegenwoordig teken ik deze vrij snel. Nooit 100% gelijk aan beide kanten, maar het kan er vaak mee door. Een tip is om eerst je eyeliner aan de buitenste kant van je ogen aan te brengen. Ben je tevreden, bouw dan de 'intensiteit' van je wing op door deze door te trekken naar de binnenkant van je ogen en de lijn dikker te maken. De 'trick' is dus om zo'n winged eyeliner geleidelijk aan te brengen! Hier gebruik ik de Liner Clubbing van Bourjois in een mooie gitzwarte kleur en met een fijn precies kwastje. 


Zonder een goede laag mascara en getekende wenkbrauwen ga ik liever niet de deur uit. In deze look heb ik m'n wenkbrauwen wat heftiger aangezet dan ik normaal zou doen, omdat ik echt een sterke look wilde. Ik vind het mooi als wenkbrauwen wat verder doorlopen, dus deze heb ik gewoon wat verder door getekend met behulp van een donkerbruine oogschaduw en een schuine kwast. Ook wilde ik een goede hoge boog in m'n wenkbrauw (dat ik gelukkig al van nature heb) omdat ik dat wat extra kracht vind uitstralen. Omdat de eyeliner heftig is, moeten de wimpers ook opvallen! Hier heb ik de Volume Clubbing mascara van Bourjois gebruikt, die mijn wimpers lekker veel volume geeft. Het borsteltje separeert de wimpers goed en laat een goede laag gitzwarte mascara achter.  


De 'Pin-Up' look is niet compleet zonder mooie rode lippen en een doekje in het haar. De rode lipstick heb ik met behulp van een klein kwastje aangebracht om de lippen netjes te kunnen in kleuren. Op bovenstaande foto is bij m'n onderlip net iets uitgeveegd, excuses! Ik draag hier de sweet kiss lipstick van Bourjois in de knalrode kleur "80 Fuchsia cosmopolite". De bandana kan je kopen op de markt of ook wel eens te vinden bij de Zeeman en heb ik simpelweg om m'n hoofd geknoopt. Ook is het leuk om je haar/pony te dragen in een soort kuif. Omdat mijn pony te kort was heb ik geen goede bolle kuif kunnen maken, maar even touperen, vastzetten met haarspray en schuifspeldjes en je kan zoiets als dit creëren. Super sterk, stoer, sexy en ook vrouwelijk! 

Zo, dat ik een rode lipstick draag is echt een wonder zullen sommige mensen die mij goed kennen wel denken. Ik ben geen lipgloss of lipstick meisje (een lippenbalsem gaat nog net!) maar nu ik deze look heb gemaakt vind ik zo'n rode lip toch wel leuk staan! Wat vinden jullie van deze (inspired) pin-up look? 

xoxo Larissa 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen