maandag 19 maart 2012

BEAUTY || LOOkX Make-up Review + Look


Ik heb een aantal producten van het merk LOOkX. Ik kende dit merk zelf nog niet, daarom leek het mij wel leuk om een review te geven over deze producten. Ook heb ik twee make-up looks gemaakt met deze producten, de foto's hiervan vind je onderaan het artikel dus lees gauw verder!

Lipstick
De lipstick van LOOkX is erg mooi, het is een matte lipstick in een felroze kleur (nr. 50). De lipstick blijft goed en lang zitten, dit vind ik erg prettig omdat lipstick bij mij altijd verdwijnt als sneeuw voor de zon! Ik vind nude en pastel kleuren erg mooi, maar voor in de zomer is zo'n knalkleur ook juist weer prachtig op de gebruinde huid of juist super pretty met een porseleinen wit huidje! 


Oogschaduw palette
Het oogschaduw palette is vrij klein van formaat en bevat 3 kleuren: lichtblauw, paars & groen. In elk kleurtje zitten ook nog wat spikkels oogschaduw van een andere kleur. De kleuren combineren erg mooi met elkaar waardoor je er veel mooie looks mee kan maken. Alle 3 de kleuren bevatten een lichte shimmer, wat ik zelf heel erg mooi vind. De pigmentatie van de oogschaduws is erg goed en wat ik ook erg fijn vind, is dat er geen los poeder vrijkomt tijdens het gebruiken van de oogschaduw. Hierdoor heb je tijdens het maken van een look amper of geen fallout op het gezicht!


Mooi die product foto's, maar jullie willen vast wel swatches zien he! Hieronder zie je van links naar rechts de oogschaduws uit het palletje: de blauwe oogschaduw met donkerblauwe spikkels, de paarse oogschaduw met rozige spikkels, de groene oogschaduw met lichtgroene spikkels en helemaal rechts de matte roze lipstick. Zoals je ziet wijken de kleuren in het echt best wel af van de kleuren zoals je ze in het palette ziet. Veel minder heftig, maar daardoor wel wat draagbaarder. Overigens lijkt de lipstick ook best wel wat shine te hebben, maar hij is toch echt mat op de lippen!  


Mascara
De mascara van LOOkX heeft een fijn borsteltje wat ik zeker een pluspunt vind. Mijn wimpers klonteren door deze mascara niet samen en worden iets voller en langer, maar niet heel heftig. Het geeft die 'natural' look. Ik vind het wel mooi en het is een fijne mascara, toch gaat mijn voorkeur naar mascara's die mijn wimpers nog meer laten opvallen. Hou jij niet zo van die 'opvallende' wimpers van mij, dan is deze mascara wel meer jou ding!


Omdat ik het altijd prettig vind om de producten 'in actie' te zien, heb ik twee looks voor jullie gemaakt met alleen het gebruik van de bovenstaande producten. 

Links & Rechts boven = Look 1
Links & Rechts onder = Look 2

Look 1: Peacock eyes 
Ik heb gebruik gemaakt van alle 3 de kleuren oogschaduws uit het palette. Op mijn oog valt voornamelijk alleen de groen en paarse kleur op, maar ik heb in mijn ooghoeken groen gebruikt, over mijn hele ooglid blauw en paars aan de zijkanten erin geblend. Ik draag er een nude lipstick bij omdat de ogen al gekleurd genoeg zijn en daar de focus op mag blijven liggen. Ik draag bijna nooit gekleurde oogschaduws maar ik ben best trots op deze look en vind vooral de paarse kleur echt prachtig staan.

Look 2: Pink Pin-Up
Hier heb ik mijn ogen simpel gehouden om zo de focus te leggen op de lipstick. Een simpele winged eyeliner met een beetje blauwe oogschaduw onder het oog. Met de lipstick erbij vind ik dit een perfecte zomerse make-up look! I love this lipstick! 

Ik vind trouwens echt dat ik er met beide looks erg anders uitzie, make-up kan zoveel veranderen in een gezicht! Persoonlijk vind ik de eerste look mooier, waar ik de oogschaduw op het ooglid draag en niet eronder.

Samengevat wat vind ik van alle producten?
De producten vind ik allemaal erg prettig om mee te werken, de kwaliteit is ook erg goed. De lipstick is mijn favoriet, ik vind matte lipsticks in een felle kleur vele malen mooier dan met een glansje. Het oogschaduw palette is ook erg fijn, er vliegt geen los poeder in het rond en de pigmentatie is erg goed. Vooral dat laatste is erg belangrijk. Door dit palette heb ik zin om vaker kleur op mijn ogen te dragen, vooral de paarse kleur. Deze is prachtig! In het palette lijkt deze erg donker maar op mijn ogen een beetje lila, perfect voor de lente ;) De mascara vind ik ook goed, het geeft mijn wimpers een natuurlijke finish. Langer, dikker maar niet heftig. Toch ga ik zelf liever voor mascara's die veel meer lengte en volume geven binnen 1 lik mascara. Dat betekent niet dat deze mascara niet goed is, ik ben gewoon lui haha! 

Wat vinden jullie van de producten en de make-up looks?

xoxo Tara

Klik hier om te zien waar in jou buurt LOOkX wordt verkocht!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen