maandag 27 februari 2012

DIY || Leather Collar


De 'Collar Trend' was je misschien wel opgevallen. Ik heb veel outfits voorbij zien komen, waarbij onder de lekkerste knits aan de bovenkant het kraagje van een overhemd naar boven piept. Dit is uiteraard ook heerlijk om mee te layeren, maar het staat daarnaast ook nog eens leuk! Toen ik voor mijn vorige baan elke dag netjes gekleed moest, heb ik ook vaak een blouse onder m'n truien gedragen. Het was makkelijk en maakte m'n (super) saaie truien toch wat vrolijker. Vandaag laat ik jullie mijn DIY Leather Collar zien, die jij zelf ook makkelijk kunt maken!

Over het internet en YouTube zijn er al veel Collar-Do-It-Yourself-Tutorials te vinden. De 'techniek' die eigenlijk door iedereen wordt gebruikt, heb ik dan ook toegepast. Alleen heb ik in plaats van een overhemd een (nep) leren jasje gebruikt! Een leren overhemd ben ik namelijk zelf nog niet tegen gekomen en het kraagje die aan deze jas zat leek mij ook erg bruikbaar als DIY-Collar. Dit is overigens het jasje die ik laatst in een kringloop winkel voor een paar euro's kocht. Weet je niet waar ik het over heb? Zie deze shoplog!


Net zoals bij de andere tutorials, heb ik de kraag van het item afgeknipt. Het enige was, dat ik geen knoopjes had waarmee je de kraag aan elkaar houdt. In plaats daarvan heb ik een oogje en een haakje aan de kraag genaaid, zodat je deze op die manier kan sluiten. 


Deze leren variant is ook super leuk om te stylen met bijvoorbeeld een witte knit, of juist in een all black outfit! Je kan de kraag/collar eventueel ook nog versieren met studs of kraaltjes. Hieronder heb ik een paar outfits gevonden, waar anderen de 'collar-trend' hebben toegepast!


Chriselle is een hele leuke YouTuber en heeft op haar kanaal een leuke video staan, waarin zij verschillende collars maakt en ook versiert met studs, kraaltjes en nep-parels. SO CUTE! Aan het einde van de video laat Chriselle zien hoe zij de DIY-collars styled in haar outfits.


Wat vind jij van deze trend? 

xoxo Larissa  

1 opmerking: