zondag 22 januari 2012

RECEPT || BLT Veggie Smoothie


Vandaag test ik "The green veggie smoothie" van Brittani Louise Taylor. "BLT" is een YouTube celeb, tenminste voor mij, ze is zo bekend en populair op YouTube namelijk! Ze upload regelmatig filmpjes over van alles en nog wat, waar zij ook een keer een filmpje over haar groene smoothie maakte. Deze smoothie is helemaal groen en hartstikke gezond. Ik was hier erg benieuwd naar en heb de smoothie ook gemaakt. Ben je ook benieuwd naar het recept? Lees dan snel verder.

Op YouTube volg ik dus Brittani Louise Taylor, ook wel bekend als BLT. Ze maakt hele creatieve leuke video's met mooie boodschappen, maar ook grappige video's en heel af en toe iets over make-up. Ik ken haar natuurlijk niet persoonlijk maar volgens mij is ze een hele lieve meid, die goed zorgt voor haar lichaam en geest. Ze is zo positief en die boodschap brengt ze over aan iedereen om haar heen. Ze is een beetje geeky en dat vind ik juist zo leuk aan haar. Anyways... Ze drinkt elke ochtend een 'Green Smoothie' waarvan wij, als haar subscribers, wilden weten wat voor smoothie dat was. In een video liet ze het recept zien. Het is een hele gezonde groene smoothie die er enger uitziet dan het smaakt. Ze drinkt het elke ochtend en het heeft wonderen gemaakt op haar huid. Ze glowt meer en dat kan ik mij voorstellen met zoveel vitamientjes! Goed voor je gezondheid en voor je huid dus ;)

Ik was erg benieuwd naar de smaak van deze smoothie ik wilde het recept proberen. Brittani gebruikt alleen organische ingrediënten en heeft het ietsjes aangepast omdat ze van zoet houdt. Daarom heeft ze ananas toegevoegd, wat niet in het originele recept hoort maar wel lekker is volgens haar. Ananas is hartstikke lekker en gezond dus ik zie dit wel zitten!

De ingrediënten:
  • 1 krop Romeinse sla 
  • 1/2 zak/bakje voor gewassen spinazie 
  • 4 stengels bleekselderij 
  • 1 appel 
  • 1 peer 
  • 1/2 citroen (alleen het sap)
  • 1/3 ananas (optional) 
  • 1 banaan(bevroren of vers) 
  • (Ik heb stiekem na afloop nog verse jus d'orange toegevoegd,
    om de smaak van de bleekselderij iets te verbleken)
- Alle ingrediënten bij elkaar, wat een mooie kleuren! - 

- De Romeinse sla -

Wat moet je doen?
Alles blenden tot het een glad geheel is, Brittani gebruikt een Vitamix, een speciale blender die super goed mixt. Maar in een normale blender kan het gelukkig ook, want wij hebben niet zo'n pro blender! Het enige is dat door het lange blenden, je sapje iets verwarmt kan zijn. Daarom is het lekker om the green smoothie na afloop eerst te koelen in de koelkast voordat je het drinkt ;)

- Ik begon net als BLT met de sla, dit ging niet zo soepel als ik wilde - 

- Na veel moeite (door de sla erg klein te malen in een ander apparaat in kleine porties), kwam ik erachter dat het blenden pas goed ging met vocht, het zou dus beter gaan als je begint met een ananas of appel in plaats van met de sla als je geen pro-blender hebt zoals BLT... Lesson learned. - 

- Uiteindelijk ging het wel erg goed en kreeg ik al snel een glad geheel!! - 

Hoe je de green smoothie helemaal afmaakt, kun je hier zien in de video van Brittani:


Zijn jullie benieuwd naar mijn resultaat? Hij ziet er volgens mij hetzelfde uit. De smoothie is een beetje dik, wat ik niet zo lekker vind, bovendien proefde ik de bleekselderij net iets te sterk. Bleekselderij vind ik erg lekker, maar de meesten vinden dit helemaal niet lekker, pas daarom op met de bleekselderij. Stiekem heb ik verse jus d'orange toegevoegd aan mijn smoothie en een beetje water, om het te verdunnen. 


Ik vraag me af wat er door jullie gedachten gaat op dit moment, ik vond het vooral een beetje eng om dit te drinken. De smoothie heb ik eerst in de koelkast laten afkoelen, omdat deze lauw was geworden door het blenden. Daarna was het tijd om te proeven...

- Nu ik deze foto bekijk, zie ik dat mijn magere yoghurt flink over datum is hahaha! - 

Ik zal nu heel eerlijk zijn: ik had de smoothie zoeter verwacht, maar hij is toch erg geslaagd! Ik vond het lekker en vulde ook nog eens best goed. Na 1 glaasje wilde ik meer, it's so gooood! Ook mijn moeder vond deze green veggie smoothie erg geslaagd. Als ontbijt is het niet genoeg, maar het is beter dan niks eten in de ochtend natuurlijk. Smoothies vind ik erg leuk om te maken en helemaal interessant als er groenten in zitten!

Hebben jullie nog spannende smoothie ideeën of uitdagingen voor mij? En zouden jullie deze green smoothie ook willen proberen?

xoxo Tara

1 opmerking:

  1. Ah, Brittani is zo leuk! Ze is echt insane xd Ik had niet verwacht dat hij lekker zou zijn. Nu ben ik wel nieuwsgierig. :')

    BeantwoordenVerwijderen