vrijdag 10 juni 2011

DIY: Studded Fanny pack

Een tijdje terug kocht ik een echt leren heuptasje bij de Action voor een paar Euro. Het is gewoon een zwarte, klassieke, simpele heuptas, ook wel een fanny pack genaamd, die ik van plan was mee te nemen naar o.a. festivals zoals Lowlands deze zomer. Een fanny pack is een handig tasje, waar je telefoon en geld veilig in kan bewaren, maar die niet zo om je heen bungelt zoals een normaal uitgaanstasje. Het enige is, dat hij er zo degelijk en knullig uit ziet... maar niet meer na deze DIY! Benieuwd? Lees dan verder!

Jaren geleden droeg ik bovenstaande riem met zwarte studs wel bijna elke dag! De studs zijn inmiddels beschadigd en ook de riem viel al langzaam uit elkaar. Deze riem herinnert mij aan een leuke tijd in m'n jeugd en vond ik daarom ook erg leuk om te hergebruiken in een nieuw fashion item. 
Met een tang heb ik eerst alle studs eraf gehaald en deze verzameld in een kommetje. Je kan ook studs los kopen, maar deze schijnen nog wel eens lastig te vinden zijn in winkels of hobby-zaken. Je kan ook naar de markt gaan en daar een studsriem kopen en daar de studs vanaf halen. Tegenwoordig zijn zulke riemen niet zo duur meer, dus ben je op zo'n manier soms goedkoper uit dan wanneer je ze los koopt in de winkel! 
Ik ben eerst even gaan kijken hoe ik de studs wilde plaatsen op de tas, daarna is het slechts een kwestie van de studs in de het leer/de stof van de tas drukken en aan de achterkant vastdrukken. Let wel, dat je ze goed dicht drukt, anders zal je je misschien later nog kunnen prikken aan de pinnetjes van de studs, aan de binnenkant van de tas! 
Ik had besloten de hele voorkant van de heuptas vol te zetten met studs. Het is moeilijker dan ik in 1e instantie dacht en heb sommige studs wel 5 keer eraf moeten halen omdat ze niet netjes of strak genoeg op de rest zaten. Het is zeker een tijdrovend klusje waar je wel het nodige geduld voor moet hebben! Vind je ook niet dat die beschadigde zwarte studs, juist een extra worn of vintage look geven? I love it!
Omdat ik nog voldoende studs over had, heb ik ook het bovenste gedeelte van de tas met studs bekleed. Ook heb ik ooit in mijn rocker/skater tijd via de Large van die metalen stekels gekocht en echt nooit wat mee gedaan. Ik had er nog 3 over en vond die perfect voor mijn rocker-ish fanny pack! Deze heb ik onderaan in het midden gezet. Deze zitten vast door middel van een schroef, dus hier moest ik eerst met een schroevendraaier of priem gaten in maken. 

Ik ben ontzettend blij met het eindresultaat van deze heuptas! Hij heeft ineens een heel ander uiterlijk gekregen en zal zeker een eye-catcher zijn in veel outfits.

Benodigdheden:                                  Duur van het DIY project:                Resultaat:                      
- Een (heup)tas;                                   - Ongeveer 4/5 uur.                      - Een hele toffe (heup)tas;
- Studs(riem);                                                                                         - Beschadigde nagellak;
- Tang;                                                                                                   - Pijnlijke vingers.
- Eventueel andere studs/stekels;
- Heel veel geduld en tijd.

Wat vinden jullie van deze DIY? Wat hebben jullie wel eens 'gepimpt' met studs?

1 opmerking:

  1. For the most part Electrical energy Stove also
    Cookers live and retire simply recklessness from the users.
    To earn a sensitive, good food, fricasseeing wants an extended period of,
    sluggish steps. Stoves are seen divorce lawyers atlanta commercial kitchen living rooms nevertheless can
    change commonly.

    Feel free to visit my website - best toaster oven

    BeantwoordenVerwijderen