dinsdag 15 februari 2011

Haren verven met L'Oreal Sublime Mousse




Ik had al een tijdje in m'n hoofd dat ik m'n haren wilde verven. Van Serena kreeg ik de L'Oreal Sublime Mousse in de kleur 41 Heerlijk Koel Chocolade om eens uit te proberen. De permanente haarkleuring is zo gemaakt, dat je het als een mousse op je haar aanbrengt. Handiger om zelf thuis je haren te kleuren. Ik vroeg altijd Tara om assistentie wanneer ik mijn haren verfde, maar nu kon ik het dan zelf doen? Ik probeerde het uit...








Maar wacht eens eventjes Larissa, je haar is toch al bruin en dus redelijk 'chocolade bruin'? Ja! Maar de laatste tijd werd het onderste gedeelte van m'n haar steeds lichter en leek soms een beetje oranje. Terwijl de rest van m'n haar eindelijk z'n natuurlijke kleur terug heeft; donkerbruin! 

In het verleden heb ik mijn haar best vaak geverfd naar zwart, rood -wat later oranje/bronze werd- en ik heb het ook deels geblondeerd gehad. Een tijd terug besloot ik om mijn haar eens helemaal lekker uit te laten groeien naar mijn eigen haarkleur. Gek genoeg is de onderkant van mijn haar toch lichter geworden, volgens mij komt dat mede door mijn dode puntjes... 

Ik ben blij dat ik deze haarkleuring kon uitproberen, zodat ik weer een egale coupe heb! L'Oreal weet goed dat wij vrouwen, het steeds drukker en drukker krijgen. Toch willen wij een mooie bos haar, in een mooi kleurtje. Zo hebben zij deze kleuring in mousse vorm ontwikkeld. Lekker makkelijk!

Bij het product krijg je de ontwikkelingsvloeistof, de spuitpomp, de kleur, de verzorging, handschoenen en natuurlijk een gebruiksaanwijzing. De kleur wordt met de ontwikkelingsvloeistof gemengd, waarna je de spuitpomp erop zet. Deze spuitpomp zorgt ervoor dat je straks de vloeistof als mousse eruit krijgt! 

Volgens L'Oreal heeft de mousse een licht fruitige geur, dat het kleuren van je haar erg aangenaam maakt. Oef, nou dat is dus een dikke nietus! Ik heb zelfs het badkamerraampje open moeten zetten omdat die vieze en vooral sterke geur heel erg aanwezig was en ik bijna knokkie ging! (Oke, nee dat laatste was overdreven:P)

Ik pompte een heel handje mousse in mijn hand en smeerde dit op m'n haar. Gaat best makkelijk en de substantie drupt inderdaad niet! Ik moet wel toegeven dat het bij mij helemaal niet zo erg schuimde, zoals op de plaatjes hiernaast. Dit was wel een nadeel omdat het nogal 'droog' aanvoelde en het niet zo makkelijk was te verdelen en in te masseren zoals bij een shampoo. Wat L'Oreal namelijk wel beweerd! Witte schuimplukken waren bij mij dus niet te zien, ook was mijn schuim overigens niet zo poofy en wit, maar iets zieliger en een beetje bruinig van kleur. 

Mijn haar is niet heel erg lang en ook niet heel erg dik, maar ik had wel de gehele inhoud nodig om al mijn haar te kunnen bedekken. Als je wat meer of langer haar hebt, zal je dus misschien wel 2 kleuringen moeten kopen! 

In het verleden, toen Tara mij hielp, hadden wij naderhand echt overal vlekken in de badkamer zitten die wij snel moesten verwijderen voordat die vlekken permanent bleven zitten. Tijdens mijn verfbeurt, viel het mij op dat ik eigenlijk geen vlekken had gemaakt. Dat is echt zeker een plus!
Na het verven kon ik mijn haar makkelijk in een knotje draaien (zonder elastiekje) en het bleef zitten! In het verleden met andere verfproducten lukte dit niet, omdat mijn haar toen wat natter was, nu dus niet door de mousse. 

Ik heb het ietsje langer erin laten zitten, zo'n 40 minuten en heb het toen onder de douche uitgewassen. Daarna nog de verzorging erin, die ik niet echt heel bijzonder vond. De geur van de verzorging was overigens wel heel erg fruitig, jam!, maar maakte mijn haar niet echt heel erg zacht! 


Zoals je kan zien, is het niet heel erg duidelijk wat er nou veranderd is. Dat wist ik uiteraard van te voren al, wat ik wel kan zien is dat mijn haar een rode gloed heeft en dat het wel ietsje donkerder is. Het is gelukkig helemaal egaal geworden zodat mijn onderste punten ook lekker donker weer zijn.


Ja, deze kleuring is inderdaad net zo makkelijk als een shampoo -alhoewel hij niet zo lekker schuimt als een shampoo- en is ook zeker geschikt om zelf aan te brengen zonder dat je hulp moet inschakelen! Het is super snel aangebracht en achteraf je knoeiwerk opruimen is ook niet meer nodig. Top! 

L'Oreal Sublime Mousse is te verkrijgen in 12 'nude' kleuren en te koop bij de meeste drogisterijen; Kruidvat en Etos e.d. en kost €13,99. Als ik later weer mijn haar wil verven, neem ik zeker weer een kleuring in mousse vorm!

Verven jullie weleens je haar? Zo ja, welke kleuren heb jij al gehad?

1 opmerking:

  1. Die van John Frieda is denk ik beter, niet qua kleur ofzo, maar die schuimt wel echt! En de conditioner die voor de na verzorging is maakt je haar echt superzacht. Die zou ik als dagelijkse conditioner willen hebben. Misschien die de volgende keer proberen en er een mooi blogje over schrijven :) Kisses Gigi

    BeantwoordenVerwijderen