donderdag 16 december 2010

Aloë Vera Juice

Laatst zag ik dit drankje bij de Action, ik had het al eerder bij een klasgenoot gezien en hij vertelde mij dat het echt heel lekker was. Het is een drankje gemaakt van de plant; Aloë Vera. Ook zag ik dit drankje vaak bij de Xenos staan, maar ik 'durfde' het steeds toch niet aan om het te kopen. Het leek me zo... raar en vies! 

Bij de Action hebben we het toch meegenomen en eenmaal terug in de auto proefde ik een slokje Aloë Vera drinken. Heerlijk!! 
Het is ontzettend dorstlessend, lekker zoet en bijzonder door de smaak en die stukjes Aloë Vera. Het is net vruchtvlees, maar je kan het ook kapot bijten. Mmmm. Wanneer ik dit drankje de volgende keer weer zie, neem ik het zeker weer mee. Bij de Action verkopen ze trouwens ook een grote (1 liter?) fles! 
Het wordt verkocht in een plastic groene fles, hierdoor lijkt het alsof de drank ook groen is, net zoals de plant! Maar na het inschenken in een glas, bleek het gewoon een transparantie substantie te zijn. 

Aloë Vera kennen we vooral als een gel voor uitwendig gebruik, bijvoorbeeld wanneer je verbrand bent kan dit een aangenaam koelend effect geven en werkt het ook goed wanneer je bijvoorbeeld een wondje hebt. Nu lees ik echter via een site, dat Aloë Vera ook een laxerend effect kan hebben wanneer je het voor inwendig gebruik neemt. Zoals het drankje dus! Het is dan ook niet raadzaam voor zwangere vrouwen om dit drankje te nemen, en -zoals beschreven op de website- is het ook niet aan te raden, om Aloë Vera producten langdurig te gebruiken. Nu rijst bij mij gelijk dan de vraag; is het dan wel verstandig om een grote verpakking van deze drank te verkopen? Het liefst dronk ik namelijk het kleine flesje in 1 keer achter elkaar op, omdat ik het zo lekker vond en wilde meteen eigenlijk terug om een grote fles te kopen! 
Op andere sites lees ik weer dat het juist ook inwendig infecties kan genezen... Best wel tegenstrijdige informatie kom ik tegen op het net. Ik wilde graag deze drank met jullie delen, omdat dit waarschijnlijk niet iets is, wat je in 1e instantie zou kiezen, boven een Coca Cola bijvoorbeeld. Maar het is wel errug tasty!

Nu vraag ik mij af; wat vinden jullie van dit drankje? Kenden jullie het al en hebben jullie meer informatie over dit wel of niet gezonde drankje?


1 opmerking:

  1. Mn moeder koopt het ook altijd als ze in de action is, ze vind het echt heerlijk maar ik vind het echt niet lekker hihi. Ziet er ook zo raar uit.. xx

    BeantwoordenVerwijderen