zaterdag 28 augustus 2010

Cupcakes maken met mama!


2 weken terug alweer, gingen mama en ik cupcakes maken. Nouja, mama had de cupcakes gebakken en de frosting gemaakt, ik hielp gewoon mee met het versieren!!
Mijn mama is helemaal into de perfecte icing maken, dus ze is al een aantal weken aan het experimenteren met recepten!

Lees verder voor het recept!




Mama bezig met frosting


Hoppa!!
We hadden lila, roze, blauw en wit gemaakt.


Creatief met spatel.


Resultaten!!


Nom nom nom!!

De icing was stevig, zakte niet uit en heel erg lekker!! totaal geen boterige smaak, lekker zoet maar niet te zoet. Dit is een toppertje!


Oehlala!!

En dan nu de recepten!! 

De cupcakes

1 cup ongezouten zachte boter (225 gram)
2 cups suiker
4 grote eieren op kamer temperatuur
1 1/2 cup zelfrijzend bakmeel
1 1/4 cup bloem/meel
1 cup melk kamer temperatuur
1tsp= 5 ml vanille aroma

Oven voorverwarmen op 180 graden
Mengsel is voldoende voor 24 cupcakes


boter zacht roeren
suiker erbij en 3 minuten fluffy mixen
één voor één de eieren erin en steeds goed doormixen
zelfrijzend bakmeel en bloem mengen en in vier gedeelten door het beslag roeren,
steeds afwisselen met melk en vanille aroma.
Na elke toevoeging, alles goed mixen.

papieren vormpjes in de cupcake vorm drukken en elk vormpje voor 3/4 vullen met het beslag
Na 20-25 minuten bakken, satéprikker in de cake en als het droog is,uit de oven en op een rek de cupcakes laten afkoelen.

De icing
1 cup ongezouten, hele zachte boter ( 225 gram)
8 cups poedersuiker
1/2 cup melk (kamertemperatuur)
2 tsp vanille aroma


Boter in een mengkom
4 cups poedersuiker erbij, dan melk en dan vanille aroma
mixen tot smooth en creamy
dan beetje bij beetje de rest van de suiker erbij, tot je het voldoende dik vind.

Ik heb de icing in vieren gedeeld en met 1 druppeltje voedingskleurstof gekleurd.
Icing op kamertemperatuur gebruiken en bewaren, als het gekoeld wordt, wordt het te hard.
Icing kan luchtdicht verpakt tot 3 dagen bewaard worden.

n.b.Je hoeft niet alle suiker erbij te doen, ik heb wel alle suiker erbij gedaan, omdat ik een stevige icing wilde hebben, die niet uitzakt of van de cake druipt. Ik denk dat het aardig gelukt is.


Zien ze er niet heerlijk uit!! Ga je het ook zelf proberen?

XOXO TARA

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen